Summa sidvisningar

lördag 13 april 2013

Visst blir det lite nytt ibland:)


Har  visst sytt lite nytt men erkänner att jag är uselt dålig på att uppdatera min blogg. Sy gör jag iallafall varje tisdag med mina sykompisar och lite hemma också. Nu har vi ett underbart väder här, så det är inte riktigt lika roligt att sitta inne och sy.Skotern och den vita gnistrande snön lockar även mig från symaskinen då och då. Har blivit farmor till en lite söt Elsa, så när hon kommer så får symaskinen stå stilla.
Här är det viktigaste Elsa och min äldste son :)
Här är Elsa på skotertur, mamma och farfar har hon också med sig.

Men som jag sa så har jag sytt lite nytt, en tulpanlöpare till mitt eget bord. Det är ovanligt att jag får ihop något åt mig själv, men nu ligger den på plats.
Även ett fjällinspirerat babytäcke har hunnit se världen ,
 Dundret och Dundretbjörnar som nu antagligen har åkt mot Malmö.i
Nu väntar flera ufon på att jag ska ta mig an dem och idag lyser inte solen utan det är grått och trist tom lite snö har singlat ner alldeles rätt syväder. Ska bara skrämma lite dammråttor först.


8 kommentarer:

  1. Sicken söt liten Elsa! Ja det är ju inte alla som får åka skoter vid den åldern....ja inte på hela livet kanske:)))
    Din tulpanlöpare och täcket är jättefina!
    kramen Gunilla

    SvaraRadera
  2. En sån söt liten flicka! Din tulpanlöpare är jättefin, liksom Elsas täcke.

    SvaraRadera
  3. Gulliga bilder på ditt barnbarn. Tulpanlöpararen och babytäcket är hur fina som helst! Kram

    SvaraRadera
  4. Det babytäcket som Du sytt var ljuvligt vackert, tycker jag. Även tulpanlöparen är ett fint arbete. Den passar ju bra att lägga på bordet i dessa tider!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder!!!Bambikram

    SvaraRadera
  6. Förstår att symaskinen får vila när du har en så söt liten tjej och gosa med.
    Tulpan duken och baby pläden är ur fina :)
    Må så gott

    SvaraRadera
  7. Tack för alla kommentarer, nu väntar jag på ny energi och kanske en ny maskin ,

    SvaraRadera
  8. Tack för din kommentar hos mej!
    Det är en klematis, ev heter den Brunette.
    kram Gunilla

    SvaraRadera