Summa sidvisningar

torsdag 6 september 2012

Egen design på löpare

Här är håller jag på att göra lite frihands "ruffedge"quiltning på min löpare. Björklöven quiltas med lila mellerad tråd , faktiskt både roligt och dekorativt.
Här är den färdiga löparen designat åt en vän av två eller egentligen tre anledningar, hon hade ingen löpare som passade hennes gardiner, hennes liv är lite i storm och för att hon är så glad och tapper trots det som hon går igenom nu. I morgon fredag hoppas jag att presenten väntar henne i postlådan då hon kommer hem från strålningsbehandling, hoppas också att hon blir lite överraskad:)

3 kommentarer:

  1. Men Marianne, vilken snygg duk! Du är ju designer!! :-) Din kompis blir säkert jätteglad!

    SvaraRadera
  2. Riktig läcker, säger som Brita...

    Härlig present till kompisen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag blev stormförtjust i Din egendesignade löpare. Den är så fantastiskt vacker i de färgerna Du använt och björklöven förhöjde hela arbetet, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera