Summa sidvisningar

fredag 7 oktober 2011

Skatorna har fått ben :)

Sydde i våras fyra Strandskator, men först nu har de fått ben. När jag blandade den röda betsen höll jag på att måla om hela köket ! Tappade burken ur handen och det sprätte över halva köket, men efter rejält skrubbande försvann  det från luckorna , tack och lov! Nu sänder jag två till min syster och ställer två i mitt köksfönster som lite insynsskydd.
Min ugn är placerad alldeles nära fönstret så blomman som står närmast grillas lite då och då, och det klarar den inte av. Hoppas tyg skatorna klarar det lite bättre i allafall.

2 kommentarer:

  1. Söta! Passar bra i köksfönstret.

    SvaraRadera
  2. Jädrans vad fina saker du gör, kreativt!
    Själv kreerar jag också, för kung och fosterland känns det som...men jag är sällan nöjd med resultaten själv :(
    Hälsa på hos mej om du är nyfiken!

    http://www.hantverkstan.cybersite.nu/startsida.html

    SvaraRadera